
Wij staan voor bereikbare en duurzame Health & Beauty oplossingen. Wij staan dicht bij onze klanten en vinden dat elke klant aandacht verdient. Aandacht verbindt mensen, geeft een goed gevoel en maakt de wereld beter én leuker. Zo creëren wij samen een grotere positieve impact voor jou en de mensen om je heen, nu en in de toekomst.
De verantwoordelijkheid van de grootste
Trekpleister is, samen met Kruidvat en Prijsmepper, onderdeel van A.S. Watson Health & Beauty Benelux. In al deze winkels verkopen wij miljoenen producten per jaar. Met miljoenen verpakkingen, van plastic of papier. Deze miljoenen verpakkingen worden meestal ook een keer weggegooid. Als sinds 2008 zijn wij als A.S. Watson actief bezig met duurzaamheid. We doen er veel aan. Wat we leren, delen we met de merken die we verkopen. En andersom. Zo maken we iedere dag weer grote stappen richting een schonere wereld. Samen met onze leveranciers. En samen met jou. Op deze pagina lees je alles over de inspanningen van Trekpleister en A.S. Watson. Van snelle weetjes tot uitgebreide artikelen over mooie projecten. Ontdek hoe Trekpleister niet alleen maar altijd meer drogist voor jou is, maar ook meer duurzaamheid.
Duurzaam winkelen: makkelijker dan je misschien denkt
Als je de grootste bent, zorgen kleine stappen al voor veel verbetering. Ontdek hieronder wat we al deden en wat dat oplevert. Vooruitkijken? Lees dan hier onze plannen voor de toekomst.En lees hier ons meest recente duurzaamheidsjaarverslag. Bekijk hier de infographic over ons duurzaamheidsbeleid.
Bekijk hier alle producten en verbeteringen!

Duurzamer maar niet meteen duurder
Duurzamere producten hoeven niet altijd duurder te zijn. Maar dat zijn ze vaak wel. En daarom zijn ze lang niet altijd voor iedereen bereikbaar. Bij ons niet. Onze belofte is dat we altijd meer drogist voor jou zijn. En daar hoort betaalbare duurzaamheid ook bij.Duurzaamheid
Hier doen we het voor

Onze doelen
De Verenigde Naties hebben 17 duurzame doelen opgesteld. Ze gaan zorgen voor een eerlijke en duurzame wereld in 2030. Het is belangrijk dat iedereen zich richt op de doelen waar ze de meeste invloed op hebben. In ons geval zijn dat 2 hoofddoelen plus 4 voor ons vanzelfsprekende doelen die we altijd al hadden.Verantwoorde consumptie en productie
Duurzaamheid moet volgens ons geen luxe zijn, maar gewoon bereikbaar voor iedereen. Wij willen daarom ons hele eigenmerk assortiment duurzamer maken.Verminder ongelijkheid
Iedereen moet zich mooi, gezond en goed voelen. Wij dragen daar graag aan bij.
Onze extra doelen
