false

Het winkelmandje

Hoe werkt het winkelmandje?

In de online winkelmand verzamel je de spullen die je wil gaan kopen. Deze worden dan voor je bewaard, terwijl jij verder kunt shoppen. Als je klaar bent, kan je in de winkelmand de spullen daadwerkelijk bestellen en betalen. Hieronder leggen wij stap voor stap uit hoe dit werkt.

Stap 1: De winkelmand vullen

Plaats de producten die je wilt kopen in de winkelmand door bij het product op de oranje button ‘In winkelmand’ te klikken. Boven deze knop kan je het aantal selecteren en daarmee meerdere van hetzelfde product bestellen. Als je klaar bent met shoppen, ga je naar de winkelmand. Deze vind je rechts bovenaan onze website. Klik op het mandje en daarna op de oranje button ‘Naar bestellen’.

Stap 2: Jouw winkelmand

Je ziet nu een overzicht van de door jou in de winkelmand geplaatste producten. Hier kan je producten uit de winkelmand verwijderen of het aantal wijzigen. Let er bij een actieproduct op dat je het juiste aantal hebt, bij 2+1 gratis zou het zonde zijn als je slechts 2 producten in je winkelmandje hebt. Als je vergeten bent producten in de winkelmand te plaatsen, kan je op ‘Verder winkelen’ klikken.

Onderaan jouw bestelling zie je het te betalen bedrag. Hier kan je ook een eventuele kortingscode invoeren. Klik hiervoor op ‘Kortingscode invoeren’. Klopt je bestelling en staan alle producten in je winkelmand? Klik dan op de blauwe button ‘Naar Bestellen’. Op de volgende pagina moet je je gegevens invoeren. Als je al bent ingelogd, sla je deze stap automatisch over en ga je direct naar stap 4.

Stap 3: Gegevens invullen

Op deze pagina moet je je gegevens invullen. Geef hier als eerste aan of je wel of niet al een account bij Trekpleister hebt.

Nee, ik maak een account aan
Geef je e-mailadres op en kies een wachtwoord. Klik vervolgens op de oranje button ‘Verder’ en vul hier de rest van je gegevens in. Klik op de oranje button ‘Ga naar de laatste stap’. Hier kan je persoonlijke voorkeuren aangeven waarmee wij jou persoonlijk voordeel kunnen bieden. Ga hierna akkoord met de voorwaarden van Trekpleister en klik op de button ‘Maak nu je account aan’. Je ontvangt van ons een e-mail met de bevestiging dat je account is aangemaakt. Je kan nu verdergaan met het bestelproces.

Ja, ik heb al een account bij Trekpleister
Log in met je e-mailadres en wachtwoord. Als je het vakje bij ‘Blijf ingelogd’ aanvinkt, hoef je niet steeds opnieuw in te loggen. Klik hierna op de button ‘Log in’.

Stap 4: Verzendmethode

Je kan je bestelling bij je thuis laten bezorgen of zelf in de winkel ophalen. Zelf ophalen is gratis, laten bezorgen kost €3,99 bij een bestelling onder de €50,- en is gratis bij een bestelling boven de €50,-.

Thuis laten bezorgen
Als je de producten wilt laten bezorgen, kies je voor ‘Thuisbezorgen’. Als bezorgadres is automatisch het adres van je account ingevuld. Wil je een ander bezorgadres? Vink dan ‘Kies een ander bezorgadres’ aan. Hier kan je het bezorgadres invullen. Bij ‘Bezorgmoment’ kan je een bezorgmoment kiezen waarop jij thuis bent om de bestelling in ontvangst te nemen.

Zelf ophalen in de winkel
Als je voor ‘Afhalen in de winkel’ kiest, selecteer je de winkel waar je de bestelling wilt ophalen. Je krijgt dan een dag toegewezen waarop je de producten op kan halen. Je kan deze dag niet zelf kiezen. Vul je plaats, postcode of adres in om te kunnen zien bij welke winkels je de bestelling op kan halen. Wij doen ons uiterste best om zoveel mogelijk winkels klaar te maken voor het ophalen van online bestellingen. Staat de winkel in jouw buurt er nog niet bij? Hou dan de pagina goed in de gaten.

Na het kiezen van de verzendmethode ga je door naar de betaalpagina. Klik hiervoor op de blauwe button ‘Naar betalen’.

Stap 5: Betalen

Je bestelling is nu bijna geplaatst. Op deze pagina kan je nogmaals de bestelling controleren en indien nodig nog een kortingscode toevoegen.

Als eerste kies je een betaalmethode. Je kan kiezen uit iDEAL, MasterCard of VISA. Als je met een cadeaukaart wilt betalen, klik je op ‘Ik wil betalen met mijn cadeaukaart’. Hier kan je het nummer van je cadeaukaart invullen. Als je slechts een deel van de bestelling met de cadeaukaart kan betalen, betaal je de rest van het bedrag met één van de andere betaalopties.

Om de producten te kunnen bestellen, moet je onze algemene voorwaarden accepteren. Ook kan je het vakje 'Ik wil de nieuwsbrief ontvangen’ aanvinken als je op de hoogte wil blijven van onze aanbiedingen en acties.

Je kan de bestelling nu betalen. Je bestelling wordt definitief door te klikken op de oranje button ‘Bestelling afrekenen’. Hierna kan je de bestelling niet meer veranderen. Je komt nu op de pagina waar je de bestelling kan betalen met de gekozen betaalmethode.

Stap 6: Bevestiging

Na het afronden van de bestelling krijg je een bevestigingsmail als de bestelling bij ons binnen is gekomen. Dit is ook je factuur. Wij gaan jouw bestelling vervolgens verwerken. Op onze website kan je de bestelling en orderbevestiging terugvinden op jouw persoonlijke pagina. Klik in de blauwe balk op ‘Inloggen’ en log in met je e-mailadres en wachtwoord. Klik op 'Mijn profiel' en vervolgens 'Mijn overzicht'. Kies in het linkermenu voor ‘Jouw bestellingen’ om de orderbevestiging in te kunnen zien.

Zodra we de producten verstuurd hebben naar de gekozen winkel of naar jouw bezorgadres, ontvang je van ons een e-mail. Als je de producten in de winkel gaat ophalen, ontvang je in de bijlage van de e-mail een afhaalbewijs. Neem dit mee als je de bestelling op gaat halen. Ga naar de winkel en meld je bij de kassa waar ‘Afhaalpunt Trekpleister.nl’ bij staat. Hier kan je de producten ophalen en mee naar huis nemen.

Niet aanwezig tijdens de thuisbezorging?
  • Als je vóór de eerste bezorgpoging verwacht niet thuis te zijn, is het vaak nog mogelijk om een ander bezorgmoment te kiezen. Bekijk hier hoe je dit kunt doen.
  • Als je niet thuis was tijdens de eerste bezorgpoging, dan probeert de bezorger je pakket af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een kaartje met een ‘niet-thuiscode’ bij je achter. Met deze code kan je een nieuw bezorgmoment kiezen. Dit kan tot 22.00 uur. Als je niets doet, wordt er op de volgende bezorgdag (dinsdag t/m zaterdag) nog een bezorgpoging gedaan.
  • Als je niet thuis was tijdens de tweede bezorgpoging, dan laat de bezorger ook een kaartje bij je achter. Hierop staat waar je je pakket kan ophalen. Deze informatie vind je ook in Track & Trace en in de PostNL-app. Pakketjes worden twee weken op de PostNL-locatie bewaard. Daarna worden ze teruggestuurd.
Trekpleister logo

back to top