We gebruiken cookies om onze site persoonlijker en gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van uw bezoekersgedrag.
Zo kunnen we u ook buiten trekpleister.nl relevante aanbiedingen doen. Als u verder surft accepteert u onze cookies.  meer info

home  ›  gezondheid  ›  themaoverzicht  ›  Sporten

Sporten

Sporten is gezond

Regelmatig sporten is één van de beste dingen die u kunt doen voor uw gezondheid. En het kan op veel meer manieren dan uw denkt.

In de onderstaande artikelen vindt u handige tips en leuke weetjes over sporten.

Zo krijg je jezelf weer aan het sporten
Neem jij je ook iedere keer weer voor meer of weer te gaan sporten? Deze tips gaan je erbij helpen. Geen smoesjes meer, zin maken!
Wanneer beweeg je voldoende?
Bewegen is goed voor je hart en bloedvaten. Het helpt om op gewicht te blijven en je krijgt er meer energie van. Hoeveel beweging heb je eigenlijk nodig om gezond te blijven? Daar zijn verschillende normen voor opgesteld.
9 keer onmisbaar in je sporttas
Ken je dat? Sta je in de sportschool en je linkerschoen ontbreekt in je tas. Of halverwege een bootcamptraining hangt je tong uit je mond van de dorst, maar je bent je bidon vergeten. Voor sommige mensen komt het wellicht mooi uit dat er iets in je uitrusting ontbreekt: een goed excuus om een training over te slaan. Veel anderen zullen balen. Met een goed uitgeruste sporttas is misgrijpen verleden tijd.
Tips om vaker te sporten
In de top 10 van goede voornemens staat 'meer sporten en bewegen' steevast ergens bovenaan. Veel mensen nemen zich voor om in het nieuwe jaar consequent drie keer in de week in actie te komen. Naast een drukke baan, sociaal leven en gezin blijkt een wekelijks sportschoolbezoekje vaak al een hele uitdaging. Hoe blijf je gemotiveerd en houd je regelmatig sporten vol?
Slank en fit in 18 minuten
Heb je geen zin om naar de sportschool te gaan? Of heb je weinig tijd? Doe dan deze korte, maar zeer effectieve thuis-workout.
5 vragen over... sport en voeding
De combinatie sporten en eten is voor veel mensen best lastig. Zeker als je sport om gewicht te verliezen, wil je eigenlijk niet te veel eten. Maar hoe zorg je dat je lichaam wel voldoende herstelt? GezondheidsNet vroeg het sportdiëtist Janneke Pieterson.