We gebruiken cookies om onze site persoonlijker en gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van uw bezoekersgedrag.
Zo kunnen we u ook buiten trekpleister.nl relevante aanbiedingen doen. Als u verder surft accepteert u onze cookies.  meer info

home  ›  gezondheid
Over de gezondheidspagina


Iedere maand een nieuw thema


Handige weetjes en gezondheidstips

Bekijk alle thema's in het themaoverzicht

 


 

Thema van deze maand: Overgewicht & afvallen


Trekpleister geeft graag deskundig advies. Op deze pagina vindt u de laatste gezondheidstips en weetjes over een actueel thema. Zo krijgt u antwoord op al uw vragen over uw lijf en gezondheid!

Themaoverzicht
In ons themaoverzicht behandelen we nog 10 gezondheidsthema's! Nieuwe thema's van deze maand zijn: Diabetes en Sporten.
Bekijk gauw alle thema's!



Wat we allemaal wel weten is dat overgewicht kan zorgen voor allerlei gezondheidsklachten. Een gewichtsafname van 5 procent kan al leiden tot een gezonder leven. Maar hoe bereikt u dat punt? Wij geven u wat tips om mee te beginnen.

Drink voldoende water
Door voldoende te drinken zorgt u ervoor dat afvalstoffen uit het lichaam worden afgevoerd. Daarnaast zorgt een glas water voor het eten voor een voller gevoel. Waardoor u minder zult eten en minder tussendoortjes zult nuttigen. Vervang calorierijke dranken dan ook door water of eventueel thee.

Bewegen is een must
Hoe meer u beweegt, hoe beter. Het is belangrijk dat u per dag een half uur beweegt. Maar om af te vallen is dat niet genoeg. Begin minimaal met een uur sporten. Let er wel op als u gaat sporten wordt u in het begin iets zwaarder, omdat spierweefsel zwaarder is dan vet. Richt u dan ook niet op de cijfertjes op de weegschaal, maar op de omtrek van uw lichaam. Daar zult u de resultaten opmerken.

Gezonde voeding is de basis
Dat u met goede voeding het verschil maakt is niks nieuws. Maar wat is nu gezonde voeding? En waar moet u op letten? Ineens veel minder gaan eten is niet verstandig, dit zorgt immers voor het jojo-effect. Het is belangrijk dat u in verhouding meer calorieën verbrandt dan de calorieën die u binnen krijgt. Zo worden er geen reserves omgezet in vet. Varieer daarbij in uw voeding: eet veel eiwitten en vezels. Met voldoende groentes die u voorzien van de nodige voedingstoffen, zoals vitamines. Probeer ook te minderen met snoep en snacks die alleen maar verzadigde vetten en calorieën opleveren. Maar stop niet met het eten van gezonde vetten; onverzadigde vetten uit vis, avocado's en noten zijn de juiste brandstof voor uw lichaam.

Verander je leefstijl
Als u dit allemaal zo leest lijkt het misschien moeilijk vol te houden en daarom is het ook belangrijk om uw levensstijl hier op aan te passen. Want als u eenmaal stopt met het letten op uw voeding dan komen de verloren kilo's er al snel weer bij. Dus creëer een ritme dat bij u past, let op voeding en beweeg voldoende per dag.

Wist u dat..
Te weinig slaap en onrustige nachten kunnen bijdragen aan gewichtstoename. Een slaaptekort verstoort de hormonen die betrokken zijn bij de stofwisseling, wat er voor zorgt dat u overdag meer trek heeft.

Maak het lijnen makkelijker en vervang uw ontbijt of lunch door een lekkere maaltijdshake. Yokebe maaltijdshakes bevatten minder dan 300 calorieën per stuk. Als u verantwoord wilt afvallen kunt u twee maaltijden per dag vervangen door een maaltijdshake. Zorg daarnaast dat de derde maaltijd uit gezonde, caloriearme voedingsmiddelen bestaat.

Deze week alles van Yokebe voor 14.95 euro per stuk.

Heeft u nog vragen of deskundig advies nodig op het gebied van gezondheid? Ga dan naar een van onze winkels en laat u adviseren door een van onze medewerkers! Zoek het Trekpleister filiaal bij u in de buurt. 

 


bekijk ook onze andere gezondheidsthema's

Diabetes
Wat is diabetes?
Meer info
Sporten
Beweeg voor uw gezondheid
Meer info
Griep en verkoudheid
Let op uw weerstand
Meer info

diagnosehulp

Heeft u ergens last van?
Met deze diagnosehulp kunt u een idee krijgen waar uw klachten vandaan komen en wat u er zelf aan kunt doen.